فدائیون
اخبار سیاسی_مسائل عقیدتی
شنبه 12 مرداد 1392برچسب:, :: 1:20 ::  نويسنده : محمد حسین

 

 

 

 

ادامه عکس ها در بقیه ماجرا!



ادامه مطلب ...


اولين جلسه هيئت دولت نهم در روز پنجشنبه 3 شهريور 1384 و آخرين جلسه هيئت دولت دهم در روز پنجشنبه 10 مرداد 1392 به رياست محمود احمدي‌نژاد برگزار شد.

بر اساس رويه احمدي‌نژاد به عنوان رئيس‌جمهور جلسات ابتدايي و انتهايي هيئت دولت در دو دوره رياست جمهوري‌اش در جوار بارگاه نوراني امام رضا(ع) برگزار شد.


** اولين جلسه هيئت دولت نهم در شهريور 84

 





اعضاي هيئت دولت در اولين نشست خود به رياست محمود احمدي‌نژاد در جوار ملكوتي امام رضا(ع)، لايحه تاسيس"صندوق مهر امام رضا(ع)" را تصويب كردند.

** آخرين جلسه هيئت دولت دهم در مرداد 92


 






احمدي‌نژاد در پايان آخرين جلسه هيئت دولت دهم و در تشريح مصوبات اين جلسه گفت: در اين جلسه قرار شد، مطالعه منطقه آزاد ويژه اقتصادي در شمال شرق کشور واقع در منطقه سرخس انجام شود و لايحه آن به مجلس شوراي اسلامي فرستاده شود.

وي همچنين با اشاره به سخنان برخي افراد مبني بر پايان يافتن فعاليت دولت دهم اظهار داشت: کار تمام نشده است، زيرا مأموريت انسان ازلي و ابدي است؛ تا زنده هستيم در اصول خود پايبنديم.

احمدي‌نژاد با تشکر از اعضاي هيئت دولت براي فعاليت و خدمت در دوران هشت سال گذشته گفت: پاکي، کار براي خدا، صداقت، کار براي حکومت جهاني، پافشاري بر ارزش‌ها، خدمتگزاري به مردم، ساده‌زيستي و عدم ورود فعاليت‌هاي اقتصادي به نفع خود، عهد ميان اعضاي دولت بود که قريب به اتفاق آنها به عهد خود وفادار بودند.


دو شنبه 7 مرداد 1392برچسب:, :: 11:43 ::  نويسنده : محمد حسین

 امشب، شب بيست و يكم ماه مبارك رمضان و برابر با دومين شب قدر است

براي اين شب هم اعمال عبادي خاصي در نظر گرفته شده است كه آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي فقيه برجسته و استاد اخلاق طي يادداشتي فرازهاي اعمال عبادي امشب را تشريح كرده‌اند كه در ادامه مي‌خوانيد.
 

 

اعمال شب‌هاى قدر:

اعمال شب‌هاى قدر بر دو قسم است، یک قسم آن مشترک میان هر سه شب است و قسم دیگر اعمالى است که مخصوصِ هر یک از این سه شب مى‌باشد.

اعمال مشترک شب‌هاى قدر
 

اعمال شب بیست و یکم

این اعمال را می توانید در باقی ماجرا مطالعه نمایید!

 



ادامه مطلب ...


شنبه 5 مرداد 1392برچسب:, :: 15:4 ::  نويسنده : محمد حسین

 

به نقل از افکار نیوز



شنبه 5 مرداد 1392برچسب:, :: 11:49 ::  نويسنده : مصطفی

                                                                     نکاتی خواندنی درباره شب‌های قدر

آیا شب قدر برای همه یک شب است یا هر کس شب قدر خود را دارد ؟ آیا مبارک بودن شب قدر امری مستقل از شخص و حالات شخص است یا این که بستگی به آن دارد ؟

به گزارش  تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پاسخ به این سوالات می‌گوید:
 
شب قدر برای همه یک شب است، ارتباطی به حالات و روحیات افراد ندارد و از نظر مدارک و دلایل دینی مسلم است که «شب قدر» اختصاص بهزمان پیامبر اکرم (ص) و محیط حجاز نداشته و در همه زمان ها و برای همه نقاط مختلف «شبقدر» با همه عظمت و اهمیتش وجود داردتصوری ممکن است پیش آید که منظور ازیکی بودن شب قدر در تمام سال این است که برای تمام نقاط مختلف روی زمین در هر سال،شب واحد و مشترکی، شب قدر معین شده به طوری که این شب در ساعت معینی در سراسر کرهزمین آغاز و در ساعت معینی هم پایان می‏پذیرد!
 
این تصور اشتباه است، چون زمین کروی است و همیشه یک نیمکره آن در تاریکی و نیم کره دیگر آن در روشنایی قراردارد و به این ترتیب اصلا امکان ندارد که در ساعتجهای معین و مشترکی در سراسر زمینشب باشد. منظور از این که «شب قدر» در سراسر سال یک شب است، این است که برای اهالیهر نقطه‏ بر حسب سال قمری خودشان، تنها یک «شب قدر» وجود دارد.
 
به عبارت دیگر اهالی هرنقطه، سال قمری خود را بر حسب افق خاص آن نقطه از اول ماه محرم آغاز می‏کنند و پساز گذشتن چند ماه قمری، ماه رمضان همان نقطه هم بر حسب افق خاص آنجا آغازمی‏شود و در این ‏ماه،شب نوزدهم یا بیست و یکم و یا بیست و سوم برای اهالی آن نقطه، «شبقدر» است.
 
این مطلب که اهالی هر نقطه، ایام و اوقات مقدسخود را باید با افق خاص آن نقطه تعیین کنند اختصاص به شب قدر نداشته، در سایر روزهاو اوقات مقدس اسلامی هم همین حساب وجود دارد؛ مثلا روز عید فطر و قربان در اسلامروزهای مقدسی است که برای آنها عبادتها و دستورهای خاصی وارد شده و هر کدام از ایناعیاد هم در تمام سال با تفاوت افقی که دارند با مراجعه به افق خاص هر کشور تعیینمی‏گردد و به این جهت در بسیاری اوقات - مثلا عید قربان در کشور سعودی - یک روززودتر از ایران و بعضی از کشورهای دیگر آغاز می‏شود.
 
باید توجه داشت که این حساب درباره «شب قدر» بامطالبی مانند این که فرشتگان در این شب نازل می‏شوند منافاتی ندارد، زیرا تمام اینجریانها که حکایت از توسعه رحمت خاص الهی در این شب می‏کند، برای اهالی هر نقطه‏ایدر شب قدر خاص آن نقطه صورت می‏گیرد.
 
به این سؤال این گونه هم جواب داده اند که شب قدر یک شب بیش نیست، اما در کل کره زمین یک شب کامل، 24 ساعت می‏باشدهمچنان که یک روز کامل 24 ساعت است و هر زمان مفروضی حدود نیمی از کره زمین راپاره‏های روز و نیم کره دیگر را پاره‏های شب می‏پوشانند. بنابراین زمانی که درعربستان شب قدر می‏شود بخشی از لیلة القدر است که امتداد آن تا شبی که در ایرانمراسم شب قدر انجام می‏شود استمرار می‏یابد . به عبارت دیگر همه شب‏ها و روزها همینحالت را دارند که در عرض 24 ساعت به صورت متخالف تدریجی کل زمین را پوشش می‏دهنداز همین رو در روایات وارد شده است که فضیلت روز قدر کمتر از شب قدر نیست.
                                                                                                          (نقل از رجا نیوز)


شنبه 5 مرداد 1392برچسب:, :: 10:37 ::  نويسنده : مصطفی

با سلام.مطلب این دفعه درباره ی نظرات اطبا بزرگ دنیا درباره ی فواید علمی روزه گرفتن است که می خواهم را برای شما بیان کنم.

 

دکتر کارلو: روزه درمانی دراز مدت برای موارد زیر است

فشار خون، گرفتی مجاری خون و لنف، آسم قلب، امراض عصبی، سردرد مزمن، افسردگی، کورک و کهیر، زکامهای حلق و بینی، سرطان خون، آنژین قلب و...

 

دکتر شهید پاکنژاد: در ظرف مدت یک ماه روزه داری،آدمی دارنده یک بدن تازه تعمیر شده و آزاد گردیده و از قید و بند سموم رها شده است.

 

دکتر بندیکیت: در مدت ایام روزه در ترکیب خون هیچ اخلاطی به هم نرسیده و آن نوری که در بعضی از روزه داران دیده می شود، یک حالت جوانی و نشاط است که برای روزه داران رخ می دهد.

 

دکتر کلنل درورشا(روانشناس):روزه موجب حالت جزبه روحی می شود.

 

دکتر کودل فرانسوی: 4\5 بیماری ها از تخمیر غذا در روزه ها است که همه با روزه اصلاح می شود.

 

دکتر کارلو: روزه ای که اسلام واجب کرده، بزرگترین ضامن سلامتی است.

 

دکتر «مارتين» آلماني: معتقد است که جريان سموم حاصل از غذا که از مغز مي گذرد ناراحتي هاي روحي و جسمي به وجود مي آورد و اين سموم با روزه داري دفع مي شود. دکتر گوئل فرانسوي مي گويد: چهار پنجم بيماري ها ناشي از تخمير غذا در روده هاست و همه با روزه اصلاح مي شود.

دکترسوفورین: تنهاطریق برای قطع ریشه سرطان روزه است و بس . درمان از طریق روزه فائده ویژه ای در بیماری های کم خونی ، ضعف روده ها ، التهاب بسیط و مزمن ، دمل های                              خارجی و داخلی ، سل ، نفرس ، بیماری های چشم ، مرض قند ، بیماری های جلدی و ... را داراست.



سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, :: 16:7 ::  نويسنده : محمد حسین

حسن اصفهانی، کلید سازی است که ۳۴ سال در محله اسدآبادی شهرستان خرم آباد به این حرفه مشغول است و به نام «حسن کلید ساز» شهرت دارد.

دل دریایی «حسن کلید ساز» مغازه کوچکش را وسیع‌تر از آن چیزی که هست نشان می‌دهد.

با او به گپ و گفت دوستانه‌ای می‌نشینیم و از‌‌ همان ابتدا از خودش برایمان می‌گوید: از دوران قبلِ انقلاب زمانی که به شوفری مشغول بود تا اشتغالش به جوشکاری! 

او می‌گوید اسکلت ساختمان بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد را خودم جوشکاری کردم اما به جوشکاری علاقه‌ای نداشتم.

حالا او 40 سال است که به پیشه کلید سازی مشغول است.ادامه صحبت های ما با "حسن کلید ساز در بقیه ماجرا"

 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, :: 11:10 ::  نويسنده : مصطفی

                                             

                                            (شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن)

خیلی فکر کردم برای این پست که رنگ و بوی دینی هم داشته باشه چی بنویسیم که یکدفعه یاد این ماه عزیز و پر برکت افتادم و پیش خودم گفتم که حیف از کنارش بگذرم پس مطلب این پست را به ماه مبارک رمضان اختصاص دادم.

اول اینکه رمضان در لغت از ریشه "رمض" است و به معنای سوختن است و «کلمه رمضان به معنی سنگ و زمین گرم و سوزان است که پای روندگان در آن میسوزد.»

حال این مسئله پیش می آید که آیا درباره فلسفه ی رمضان و روزه گرفتن  تنها می توان به نیاشامیدن آب و نخوردن غذا اشاره کرد؟کسانی که با حقیقت روزه گرفتن آشنا باشند به طور حتم این فرضیه را رد می کنند.

ماه مبارک رمضان ماه ضیافت عشق است و باعث می شود که ما آدم ها از بسیاری از ناپسندی ها و زشتی بدور بشویم و هرچه بیشتر به خدای خود نزدیک تر شویم و خدا را بهتر بشناسیم.

رمضان موجب می شود که ما از غرور تکبر دست برداریم و در برابر خداوند هر چه بیشتر از خود تواضع نشان دهیم. ما در هاه از بسیاری از محرمات بدور می شویم و با کوله باری از ایمان و عشق و ایمان اخلاص در راه شناخت خدا گام برداریم.

از دیگر فواید این ما می توان به تقویت اراده و صبر آدمی اشاره کرد.این ماه عزیز به ما یاد می دهد که چگونه در برابر مشکلات و با حتی هوای نفسمان صبر به خرج دهیم و استقامت کنیم و به علو درجات نائل شویم.

و در آخر هم می توان گفت در این ماه چگونه زیستن را می آموزیم و اینکه چگونه به خشنودی و رضایت خداوند که بالاترین اهداف آدمی است برسیم.



صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فدائیان ولایت و آدرس fadaeion.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 22
بازدید کل : 24736
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

سایت خدماتی بیست تولز